Älä kerro

Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 1 kirjoittaja, ja siihen kirjoitti viimeksi  Kalle Willman 8.2.2019, 08:57.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija

Kalle Willman

Eräs edunvalvoja oli kysynyt minulta, mitä pitää tehdä kun omainen ei ollut saanut seteliä tehostettuun palveluasumiseen. Kerroin että pitää tehdä oikaisuvaatimus perusturvalautakunnalle. Sen käsittelee sitten sen yksilöjaosto. Hän teki näin, mutta meni kertomaan vs. peruspalvelujohtajalle minun neuvoneen. Maanantai-iltana yksilöjaostossa peruspalvelujohtaja sitten väitti minua jääviksi ja niin kaksi yksilöjaoston jäsentä päättivätkin. Heittivät ulos! Luottamushenkilö ei siis saa neuvoa kuntalaista. Enpä olisi uskonut. Neuvon kyllä vastakin, mutta älkää tunnustako kenellekään!

#11129 Vastaus

Sami Heino

Esteellisyysperusteet löytyvät hallintolaista. Mikähän peruste sieltä täyttyi tässä asiassa?

#11185 Vastaus

Kalle Willman

Sami! Käyttivät ns. yleislausekejääviä eli luottamus tasapuolisuuteen hävinnyt. Asetelma yksilöjaostossa onkin ollut kummallinen. Kuntalainen vastaan kunta eli esittelijä. Luottamushenkilön tehtävä on kuntalain mukaan edustaa kunnan asukkaan etua ja vahtia virkamiesten toiminnan laatua. Nyt sitä ei anneta tehdä, vaan kielletään olemasta yhteydessä esim. oikaisuvaatimuksen tekijään, vaikka selvästi näkee, että esittelijä puolustaa itsensä tekemää virheellistä päätöstä kyseenalaisin perustein. Näin Ari ja Sari saavat estettyä minun kokouksessa olemiseni vaikka joka kokouksessa.

#11217 Vastaus

Sami Heino

Kun en yksityiskohtia tunne niin sen enempää en asiaan osaa kantaa ottaa mutta jos luottamusmies antaa ohjeen saattaa kysymys toimivaltaisen viranomaisen ratkaistavaksi niin se ei kyllä yksinään täytä mitään esteellisyysperustetta. Omalta kaudelta muistan kyllä useita tilanteita joista sain huutia milloin johtavilta poliitikoilta ja milloin parilta virkamiehiltä kun olin esim. mennyt kuntalaisten tai järjestöjen kutsumana kuulemaan heidän murheitaan. Kerran ”toimintaani” oli oikein käsitelty erään toimielimen kokouksessa. Tivasin aikani sieltä pöytäkirjaa sitä saamatta, jonkinlaisen lausunnon (joka sisälti runsaasti asiavirheitä) eräs virkamies sitten pakon edessä joutui laatimaan. Oli ne aikoja…

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Vastaa aiheeseen: Älä kerro

Keskustelukanavan pelisäännöt:

Keskustelukanavalla esiinnytään omalla nimellä.

Lähetetyt viestit eivät päivity heti viestiketjuun, vaan ne kulkevat Joutsan Seudun toimituksen käsittelyn läpi. Käsittely ja julkaisu pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti, mutta esimerkiksi viikonloppuna ja iltaisin lähetettyjen viestien julkaisu voi kestää seuraavaan arkipäivään.

Epäasiallisia tai laittomia viestejä ei julkaista.

Keskustelukanavaa ei myöskään ole tarkoitettu korvaamaan maksullista lehti-ilmoittelua. Kanavalla ei julkaista esimerkiksi yhteystietoja tai tapahtumien ennakkomarkkinointia.

Joutsan Seudun toimitus julkaisee harkintansa mukaan keskustelukanavalle lähetettyjä viestejä myös Joutsan Seudun paperiversiossa.

Tietosi: