JS Korjauspalvelun Autoasi Joutsa -huoltamossa havaittiin ensimmäisten koronauutisten myötä iso notkahdus asiakaskontakteissa. Sittemmin kun tilanteeseen on hieman sopeuduttu, asiakasmäärissä on palattu lähes normaalille tasolle.

– Koronan tullessa isommin esille, niin hetkeksi hiljentyi todella paljon, tuntui ettei kukaan liiku missään. Nyt ollaan oltu jo jonkin aikaa käytännössä normaalissa töiden määrän suhteen, vaikka ehkä hieman vähemmän porukkaa onkin liikkeellä, arvioi yrityksen korjaamopäällikkö Pekka Muinonen.

Yritys käynnisti heti virusepidemian alettua varotoimet, jolla ehkäistään taudin leviämistä autohuollon yhteydessä. Asiakkaiden toivotaan varaavan ajan ennakkoon, toimistossa voi olla asioimassa vain yksi asiakas kerrallaan ja myös asiakastilojen desinfiointia on tehostettu.

Firmassa on myös ratkaistu, miten flunssaista tai riskiryhmään kuuluva tai peräti karanteenissa olevaa asiakasta palvellaan. Huollettava auto noudetaan veloituksetta hallille taajamasta ja pidemmät matkat sovitaan erikseen. Ajatuksena on, että auton tuomisen sekä noutamisen voi hoitaa kätevästi ilman ihmiskontaktia. Kaikkien huollossa käyneiden autojen kosketuspinnat vielä desinfioidaan.

– Asensimme ulko-oven viereen ovikellon. Sitä soittamalla työnvastaanotto laskee sisälle. Autojen hakupalvelua on käytetty myös, tänäänkin olen hakenut kaksi autoa etäämmältä huoltoon. Tarkoituksena on, että toimitaan mahdollisimman helpolla tavalla asiakkaiden suuntaan, kertoo Muinonen.

Janne Airaksinen

Yläkuva: Pekka Muinonen, korjaamopäällikkö JS Korjauspalvelun Autoasi Joutsa -huoltamossa näyttää mallia, kuinka yrityksen ulko-ovella toimitaan korona-aikana.