| Lähettäjä: | Viesti: |
| Leena Mansner | Kävely-/pyörätie Viherille: 11.7.2010 9:05
 Koskahan saadaan kevyen liikenteen väylä Viherille, ettei ihmisten tarvitsisi kävellä/pyöräillä pitkin ojan penkkoja Pertunmaantien vilkkaan liikenteen takia. Liikkuminen on tosi vaarallista ko. tiellä. Viherinkoski on suosittu ulkoilukohde ja mukavan matkan päässä kirkonkylältä kuntoilunkin puolesta.
Ps. tiellä ajetaan kovilla nopeuksilla, joten poliisi ratsaamaan useammin. |
 |
| Matti Mankki | VS: Kävely-/pyörätie Viherille: 14.7.2010 11:13
 Tässä olisi hyvää ja ehkä aika halvalla, jos pysyttäisiin jokunlaisessa kohtuudessa vaatimustason suhteen. Poliitikoille sopiva vaaliteema? Nopeampaakin toimintaa voisi yrittää esim. johtavassa asemassa olevien virkamiesten taholta. Esitys erinomainen, toteutus saattaa olla vaivalloinen, kun ne rahat menevät sinne toiselle virralle. |
 |
| Riitta Hietamies | VS: Kävely-/pyörätie Viherille: 17.7.2010 17:11
 Johtuuko kävely-/ pyörätien saaminen Viherille osin siitä, että herrat ajelevat kaaroillaan eiväkä harrasta liikuntaa? He eivät tiedä minkälaista on tavallisen taavin liikkuminen ko. tiellä!Iso rekka polkupyörän takana saa melkein pakokauhun valtaan..ajanko pöheikköön vai sinnittelenkö tiellä.. ja jos edessä on yhtä iso auto tulossa vastaan! Voi luoja sitä tunnetta!
Olen kesäisin ko.paikkakunnalla ja haluaisin liikkua tiellä, mutta vuosi vuodelta se tuntuu yhä kauheammalta. Enkä ole ainoa niin ajatteleva. Ihmettelen paikkakunnan saamattomuutta!Mihinkähän virralle rahat menevätkään.. harmi kun en tunne tilannetta... |
 |
| kirsi mällönen | VS: Kävely-/pyörätie Viherille: 19.7.2010 15:48
 Kirjoitin tänne palstanne taannoin kunnan säästötoimista liittyen koulukyyteihin.
Jos aikuisista tuntuu tuolta kun rekat ja autot ajaa ohi, niin miltä tuntuu sitten pienistä koululaisista. Saatika sitten talvikelillä, kun aurauskaan ei aina ole kerennyt paikalle. Talvella tiet täälllä Joutsan suunnassa kaventuvaat niin, että auto ja rekka juuri ja juuri mahtuvat kohtaamaan. Tämä pistää hieman miettimään...
Kannatan lämpimästi ajatusta pöyrätiestä Viherille. Pidemmällä aikavälillä se tuo paljon positiivista takaisin. |
 |
| Jarmo Palm | VS: Kävely-/pyörätie Viherille: 25.7.2010 23:04
 Kannatan lämpimästi pyörätien rakentamista keskustasta Viherille. Minulla on asiassa omakin intressi, sillä meillä on kesämökki Viherin lähellä, ja sekä vanhempani että oma perheeni kuljemme paljon Viherin ja keskustan väliä pyörillä. Ja olen huomannut, että niin tekevät monet muutkin, sekä Joutsan vakituiset että kesäasukkaat.
Kesäisin tiellä on välillä todella vilkasta. Nykyisellään pyöräily on kuitenkin vaarallista varsin vilkkaan henkilöauto- ja raskaammankin liikenteen takia. Keskustan ja Viherin välimatka on noin 5 km, mikä on sopiva matka myös kuntoilumielessä pyöräilylle tai lenkkeilylle, ja pyörätie varmasti lisäisi "Viherin lenkin" suosiota.
Aurinkoisin kesäterveisin,
Jarmo Palm
Joutsan kesäasukastoimikunnan jäsen |
 |
| Tapio Laitinen | VS: Kävely-/pyörätie Viherille: 11.8.2010 14:04
 Pyörätie Viherille kelpaisi mutta en itse näe sitä ehkä kuitenkaan tarpeellisena, juuri sinne.
Ajan vuosittain polukyörällä (lapsi kyydissä) useita kertoja Nokantietä ja Haminänmäestä Joutsaan, enkä koe että liikenne olisi erityisen vaarallista, saatikka että raskasta liikennettä olisi mitenkään paljoa kyseisellä tiellä.
Viheri on myös tuttu paikka mutta kävijöitä on enemmänkin satunnaisesti kuin niin paljoa että investointi pyörätiehen olisi paikallaan. Kalastajat liikkuvat usein omilla autoillaan , ilmeisesti pidemmältäkin.
Toki pyörätie kelpaisi minulle, miksei saman tien sitten rakennettaisi vaikka pidemmällekkin. Erityisen tarpeelliseksi en sitä kuitenkaan koe kyseisellä tieosuudella. Perustellumpaa olisi ehkä leventää tietä hieman, jotta saataisiin pientareille lisää tilaa.
Talvisin Viherille polkijoita tuskin on tätäkään määrää. Vakituisten asukkaiden tarpeesta en niinkään tiedä. |
 |
|